Skip to main content

Pomocníkom zamestnancov logistického centra v závode ŠKODA AUTO v Mladej Boleslavi sa stáva rozšírená realita a videomapping. V rámci testovacieho projektu im pomáha pri plnení paliet určených na export videomappingovou projekciou sady dielov priamo na palety. Laserové projekcie určia správnu polohu dielov na palete. Texty, obrázky a videá názorne vysvetľujú a ukazujú, ako sa majú komponenty optimálne upevniť a chrániť. Systém rozpozná, ak je niektorý z dielov umiestnený chybne a pomáha pracovníkom pri umiestnení na správne miesto.

 

Pojem „videomapping“ sa vzťahuje na metódu, ktorá umožňuje presné, neskreslené premietanie obrázkov na rôzne povrchy. Technológia sa využíva aj v stredisku CKD ŠKODA AUTO ako súčasť pilotného projektu, ktorý zobrazuje informácie na určitom diele, na nosiči dielov, na konkrétnom komponente alebo na podlahe haly centra.

Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva ŠKODA AUTO pre oblasť výroby a logistiky, povedal: „Technológia videomappingu nám otvára úplne nové možnosti v oblasti logistiky. Táto technológia Industry 4.0 podporuje našich zamestnancov pri príprave expedície súprav komponentov pre niektoré exportné trhy. Rozšírená realita minimalizuje chybovosť pri umiestňovaní dielov na veľké exportné palety a navyše zvyšuje bezpečnosť v pracovnom prostredí. 

Systém videomappingu sa skladá z laserového projektora s ultra-vysokým rozlíšením a z HD kamery. Je to prvý systém rozšírenej reality v spoločnosti ŠKODA AUTO, ktorý od zamestnancov nevyžaduje, aby nosili 3D okuliare. V súčasnosti je technológia komplexne testovaná a ďalej rozvíjaná. Výzvou je prispôsobenie kamier intenzite osvetlenia v hale, aby zariadenia mohli za týchto podmienok spoľahlivo zachytiť a nasnímať svoje okolie.

Po prvýkrát počas procesu balenia sa sada komponentov dopraví manipulačnou technikou na baliace pracovisko s veľkou paletou. Akonáhle zamestnanec naskenuje sériové číslo komponentu, laserové projektory osvetlia presné umiestnenie na palete, kde sa má tento komponent umiestniť. Projekcia obrazov a textov na podlahu haly poskytuje vysvetlenia, ako majú byť časti upevnené a chránené. Systém rozpozná, ak sa naskenuje a umiestni nesprávny diel, a v takom prípade poskytne príslušné oznámenie.

Využívanie rozšírenej reality pomáha aj v iných oblastiach. Keďže v tomto procese už nie je potrebné tlačiť dokumenty, ušetrí centrum veľké množstvo papiera, čím sa plnia ciele stratégie „Zelená budúcnosť“ zameranú na udržateľný rozvoj a ochranu životného prostredia.

Riešenia Industry 4.0 a digitalizácie sú základnými piliermi Stratégie 2025 a ovplyvňujú všetky oblasti podniku, od logistiky až po vývoj vozidiel, ako aj školenia a zvyšovanie kvalifikácie zamestnancov pomocou využitia virtuálnej reality a 3D technológie. Ďalším kľúčovým pilierom Stratégie 2025 je vstup do éry elektromobility. Český výrobca automobilov uvedie tento rok na trh model SUPERB s pohonom typu plug-in-hybrid, ako aj elektrickú verziu modelu CITIGO.

Zdroj: www.industry40today.com

Diskusia